Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, İçişleri Bakanlığınca yeni tip Koronavirüs (COVID-19) önlemleri kapsamında 81 ilde “Sağlık İçin Hepimiz İçin” sloganından hareketle uygulamaya konulan genelge gereğince İslahiye Nurdağı ve şehir merkezinde Gaziantep Valisi Davut Gül ile sosyal mesafe-maske ve hijyen denetimi yaptı.

Pandemiyle mücadelede kontrollü hayat döneminde temel prensipler olan temizlik, maske ve mesafe kurallarının yanı sıra tüm iş kolları ve yaşam alanları için belirlenen tedbirlere uyulması amacıyla İçişleri Bakanlığınca “Sağlık İçin Hepimiz İçin” mottosuyla yayınlanan genelge çerçevesinde tüm il ve ilçeleri kapsayacak en kapsamlı denetimler başladı. Bu doğrultuda Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep Valisi Davut Gül ve İslahiye Belediye Başkanı Kemal Vural, Türkiye’de eş zamanlı olarak ilerleyen denetimlerin perdesini Gaziantep’in İslahiye ilçesinde açtı. Başkan Şahin, İslahiye Merkez Jandarma Komutanlığı önündeki Serinevler Jandarma Uygulama Noktası’nda başlattığı denetimlerine ilçede yer alan demokrasi meydanı ve çevresindeki esnafı gezerek devam etti. İlçenin muhtelif yerlerinde maskesiz dolaşan vatandaşları uyaran başkan Şahin ekibiyle birlikte maske dağıttı.

Denetimlerin ikinci durağı ise Nurdağı oldu. Başkan Şahin, Vali Davut Gül ve Nurdağı Belediye Başkanı Ökkeş Kavak’la Nurdağı Semt Pazarı’na giderek koruyucu önleyici tedbirlerin önemini vatandaşa yeniden hatırlattı. Rehberlik edici ve bilinçlendirmeye yönelik uyarılara ağırlık verildi.

İlçe denetimi sonrası şehir merkezinde de esnafı gezen Şahin, kalabalığın yoğun olduğu ticari alanlarda fiziksel mesafenin önemine işaret etti, halka pandemi tehdidine yönelik sakıncalı sosyal davranışlar hususunda bilgi verdi, farkındalık oluşturdu.

Denetimlerde Başkan Fatma Şahin ve protokol; konaklama tesisleri, alışveriş merkezleri, pazar yerleri, lokanta, kafe, restoran, kahvehane, kıraathane, çay bahçesi, güzellik merkezleri, şehir içi ve şehirlerarası toplu ulaşım araçları, ticari taksiler, taksi durakları ve park alanlarına giderek salgına karşı korunmanın doğru ve düzenli olarak yapılması için uyarıda bulundu.

BAŞKAN ŞAHİN, GÜVENLİ OKUL PROJESİNDEN BAHSETTİ

Planlanan denetimlerin gerçekleşmesinin ardından konuşan Başkan Fatma Şahin, “Gaziantep Valisi Davut Gül ile birlikte koruyucu önleyici tedbirleri artırmak için gayret gösteriyoruz. Ardından ise eğitim ve denetim konusunda çalışmalarımız geliyor. Pandemiye karşı eğitim programları ve çok ciddi denetimler yapıyoruz. Bizim elimizdeki en büyük rehber İçişleri Bakanlığı’ndan gelen genelgelerdir. En son gelen genelgede ise güvenli alan oluşturmamız belirtiliyor. Milli Eğitim Bakanlığı ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ortaklaşa yaptığı çalışmada da temiz okul ve güvenli okul projesi var. Bu kapsamda İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Büyükşehir Belediyesi olarak bir dizi görüşmeler yaptık. Güvenli okul ile ilgili planlarımızı projelendirdik. Okul giriş-çıkışlarına kamera ve maske koyulacak. Öğretmenlerimize dezenfektanlar verilecek. Okulun pandemiye karşı sağladığı deneyim, bilgi birikimi sayesinde de vatandaştaki güven duygusunu sağlamlaştıracağız. Kısa süre içerisinde de bu çalışmalarımız tamamlanmış olacaktır” dedi.

VALİ GÜL: HERKESE 1’İNCİ SINIF SAĞLIK HİZMETİ SUNACAĞIZ

Vali Davut Gül ise yaklaşık 7 bin 500 personelin şehrin birçok noktasında denetleme yaptığına dikkati çekerek, “Şehirde bulunan ilgili kurum ve kuruluşların iş birliği ile denetimlerimize devam ediyoruz. Amacımız farkındalık oluşturmak. Gaziantep birlikte iş yapma kültürünün yüksek olduğu bir şehirdir. Biz daha önceden zaten belediyelerimizle el ele vererek çalışmalarımızı sürdürüyoruz. En belirgin çalışmamızda 15 günde 15 milyon maske projemizdir. 15 milyon maskeyi dağıttık, dağıtıyoruz. Bu o kadar büyük bir proje ki herhangi bir yerdeki 5 büyük şehrin toplam dağıttığı maskeden daha fazla maske üretimi gerçekleştiriyoruz. Bu da Gaziantep’in birlikte iş yapma modelini ne kadar benimsediğini gösterir. Tedbir alıyoruz. Tedbir almadığımız zaman çok yüksek vaka sayılarına ulaşabiliriz. Bize düşen görev vatandaşları uyarmak, hizmetimizi doğru bir şekilde yapmaktır. Bir çağrı sistemi oluşturduk Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa hareket ederek. Bu projeyle 444’lü çağrı sistemimizle insanlar aradığında Büyükşehir Belediyesi’nin bizim için kiraladığı araçlarla evinden alacağız ya da bırakacağız. Bunun anlamı şu; hastalarımızı veya hastalık şüphesi olan insanlarımızı evinde tutmak ve tedavilerini evlerinde gerçekleştirmektir. Evde sağlık hizmetini yaygınlaştırmak istiyoruz. Herkese 1’inci sınıf sağlık hizmeti sunacağız. Takibini yapacağız” diye konuştu.